Rendezvények

Tavaszi ünnepkör

  • Március 14. – Nemzeti ünnep
  • Nemzeti ünnepünkön két-két óvodai csoport ünnepel együtt, majd elsétálunk Kossuth Lajos szobrához.
  • Április 2. - Burattinó Bábszínház bérletes előadása.
  • Címe: Az aranykulcsocska
  • Április 10. - Kakaó bérletes előadás a Vikár Sándor Zeneiskolában.
  • Előadások a Vikár Sándor Zeneiskolában.
  • Április 7-15. - Nyílt napok
  • A szülők betekintést nyerhetnek az óvodai élet mindennapjába és a foglalkozásokba.
  • Április 16. - Nagyváradi Matyi Műhely alőadása délelőtt az aulában.
  • Április 20-21. -  Húsvét
  • Hímes tojásokat festünk. A fiúk a locsolkodásra készülve locsolóverset tanulnak. Hagyományainkhoz híven meglocsolják a lányokat.
  • Április 20. - Rajzpályázat : " A biztonságos közlekedés gyermekszemmel."
  • Április 24. - "Közlekedj okosan!"
  • Kressz pályás rollerezés MORVAI SZABOLCS rendör vezetésével.
  • Május 01. – Majális
  • Az óvoda udvarán májusfát állítunk.
  • Május 5-9. – Anyák napja
  • Rövid köszöntővel és saját készítésű ajándékokkal köszöntik édesanyjukat, nagymamájukat a gyermekek az óvoda minden csoportjában.
  • Május 15. - Kakaó bérleteselőadás a Vikár Sándor Zeneiskolában az iskolábamenő naygcsoportosoknak.
  • Május 23. – "A nagyok búcsúja."
  • Ezen a napon ünnepélyes keretek között búcsúztatják el a középsősök az iskolába készülő nagycsoportosainkat.
  • Május 30. – Gyermeknap
  • Érdekes programok, zenei előadások, bábozás, manuális foglalkozások, arcfestés, érdekes versenyfeladatok teszik felejthetetlenné ezt a délutánt.
  • Június 6. - Pünkösdi király választás
  • A nagycsoportos fiuknak versenyjátékot szervezünk, és a győztes pünkösdi királyként ezen a napon számos kiváltságban részesül. Ő választja ki a nagycsoportos lányok közül a pünkösdi királynét.

A Montessori pedagógia és a jövő PDF Nyomtatás E-mail

A Montessori soha nem volt és várhatóan nem is lesz tömegpedagógia.Ennek oka, hogy jelentős szellemi energiák és anyagi eszközök befektetését igényli, filozófiája igen sajátos. Terjesztésének határai addig tartanak, míg hangsúlyos elemévé válik az oktatás-nevelés ügyének, fontos, színes, hasznos irányzatot képvisel.

Jelentősége abban rejlik hazánk iskolarendszerét tekintve, hogy a többi alternatív pedagógiával együtt véglegesen megtöri a több évtizeden keresztül uralkodó kollektivista, egységesítő oktatási rendszert. A demokrácia kiteljesedésével egyre nagyobb szerepet töltenek be a gyermekközpontú pedagógiák. A múlt és jelen összekapcsolásával ezt a pozitív folyamatot is célom volt felvillantani.

A Montessori sajátos értékeket, módszer- és eszközrendszert kínál az óvoda és iskola használó szülők, gyermekek számára. Józan mértéktartással kell kezelni, egy városban, faluban csak választási alapot jelentsen.

A válaszhatóság érdekében azonban biztosítani kell a szülők számára a tájékoztatást, ismertetést, bemutatást.

A Montessori óvodai nevelést feltétlenül harmonizálni kell az alsófokú oktatási rendszerrel. Fontos a tanítónőkkel kiépített kapcsolat, a közös gondolkodás, hiszen az egész világot behálózó Montessori pedagógia jó példát jelent a magyar oktatási-nevelési rendszer számára is.

A Gyermekek Háza Óvoda Montessori gyakorlata ennek a humanista, személyiségközpontú jövő irányzatnak az alapjait teremtette meg Nyíregyházán, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.

 

Véletlen képek

100_5986
Image Detail

Képgalériák

Ajánló

 

Montessori szellemiségű Helyi Nevelési Programját óvodánk nevelőtestülete ajánlja minden nyíregyházi szülőnek, aki szeretné gyermekét

 

- biztonságot nyújtó környezetben elhelyezni,
- szakmailag magas színvonalon képzett, szerető óvónők gondjaira bízni,
- olyan pedagógiai rendszer szerint neveltetni gyermekét, mely gyermek- és személyiség központú, 100 éves múlttal rendelkező világhírű pedagógia,
- mely gyermeke számára adottságainak megfelelő képesség fejlesztést, magas szintű neveltséget biztosít.

Magunkról

Óvodánk 1980-ban épült, Nyíregyháza belvárosában működő intézmény. Hét csoportunkban ép, egy csoportunkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk.