Rendezvények

    

Őszi ünnepkör

       2014.

  

Szeptember 18. Szüreti nap

     Szőlő szemezés, madárijesztő készítés a csoportokban. Az udvaron népi játékok és táncház.Csoportonként szőlő darálás és préselés a gyerekekkel közösen! Must kóstolás!


 Október 1. Mihályn napi vásár 

     Az aulában reggel kirakodó vásárt rendezünk, ahol a gyerekek vásárolhatnak a szüleikkel.Népviseletbe öltözött lányok almával kínálják az érkezőket.


 Október 16. Alma nap

     Ezen a napon az almáé a főszerep. Közös tízóraizás az aulában,a nap folyamán almás ételek fogyasztása,

valamint almával kapcsolatos irodalmi és kézműves tevékenységek a csoportokban.


  Október 20. Butattinó Bábszínház a Korzóban.

   Az első, bérletes előadás címe: Többet ésszel mint erővel.

   Ezen a napon a 1. és 2. csoport megy, a többi bérletet vásárolt csoport időpontja egyeztetés alatt van.


  Október 21. Kresz nap

    Közlekedj okosan! Kresz pályás futóbiciklizés és rollerezés Morvai Szabolcs rendőr vezetésével.


  November 4. Fogászati nap

  Védőnők tartanak előadást a fogaink védelméről: helyes fogmosás és egészséges ételek fogysztása


  November 6. Burattínó Bábszínház a Korzóban.

    Ezen a napon az 5-6-7-8. csoportok mennek. Előadás címe: Többet ésszel mint erővel.


  November 11.Tök-jó- nap

   A délelőtt folyamán a csoportokban tökbábok, tökgolyó készítése a gyerekekkel együtt, majd előadás lesz az aulában.Délután hagyományainkhoz híven közös kézműveskedés a szülőkkel.


  November 14. Zene-Bona Társulat

    Zenés előadás az aulában délelőtt. Előadás címe: Természetre hangolva


 November 19. Karácsonyi fotózás

  19-én reggel 8.00-tól kezdődik, először a földszinti csoportok, majd az emeleti. A fotózás a szülő kérése alapján történik.  


 November 24-28. Fogászati hét

  Dr. Póka Árpád az óvoda fogorvosa felméri a gyermekek fogainak állapotát.

      

        ....... feltöltés folyamatosan.......


A Montessori pedagógia és a jövő PDF Nyomtatás E-mail

A Montessori soha nem volt és várhatóan nem is lesz tömegpedagógia.Ennek oka, hogy jelentős szellemi energiák és anyagi eszközök befektetését igényli, filozófiája igen sajátos. Terjesztésének határai addig tartanak, míg hangsúlyos elemévé válik az oktatás-nevelés ügyének, fontos, színes, hasznos irányzatot képvisel.

Jelentősége abban rejlik hazánk iskolarendszerét tekintve, hogy a többi alternatív pedagógiával együtt véglegesen megtöri a több évtizeden keresztül uralkodó kollektivista, egységesítő oktatási rendszert. A demokrácia kiteljesedésével egyre nagyobb szerepet töltenek be a gyermekközpontú pedagógiák. A múlt és jelen összekapcsolásával ezt a pozitív folyamatot is célom volt felvillantani.

A Montessori sajátos értékeket, módszer- és eszközrendszert kínál az óvoda és iskola használó szülők, gyermekek számára. Józan mértéktartással kell kezelni, egy városban, faluban csak választási alapot jelentsen.

A válaszhatóság érdekében azonban biztosítani kell a szülők számára a tájékoztatást, ismertetést, bemutatást.

A Montessori óvodai nevelést feltétlenül harmonizálni kell az alsófokú oktatási rendszerrel. Fontos a tanítónőkkel kiépített kapcsolat, a közös gondolkodás, hiszen az egész világot behálózó Montessori pedagógia jó példát jelent a magyar oktatási-nevelési rendszer számára is.

A Gyermekek Háza Óvoda Montessori gyakorlata ennek a humanista, személyiségközpontú jövő irányzatnak az alapjait teremtette meg Nyíregyházán, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében.

 

Véletlen képek

100_6097
Image Detail

Képgalériák

Ajánló

 

Montessori szellemiségű Helyi Nevelési Programját óvodánk nevelőtestülete ajánlja minden nyíregyházi szülőnek, aki szeretné gyermekét

 

- biztonságot nyújtó környezetben elhelyezni,
- szakmailag magas színvonalon képzett, szerető óvónők gondjaira bízni,
- olyan pedagógiai rendszer szerint neveltetni gyermekét, mely gyermek- és személyiség központú, 100 éves múlttal rendelkező világhírű pedagógia,
- mely gyermeke számára adottságainak megfelelő képesség fejlesztést, magas szintű neveltséget biztosít.

Magunkról

Óvodánk 1980-ban épült, Nyíregyháza belvárosában működő intézmény. Hét csoportunkban ép, egy csoportunkban sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelünk.